avagy keletebbre már nem mehetek

Urald Keletet!

Kedden mehetek keletnek

2016. január 27. - Rizsaxx

Este nem vedelek, reggel felkelek, nem kesergek, egyet szellentek s lelkesen nekieredek!

Az előkészülés kicsit bonyodalmasra sikerült. A repülés előtt (jan. 26.)Zoltán barátunknál team meeting és Pomázon alvás, mivel reggel 4-kor kell a reptérre érni - ez volt a legjobb megoldás. Moszkvában még nem tudjuk hogy a repülőtér váltás miként zajlik majd, ezt Oleg menedzserünk intézi (remélhetőleg). A vlagyivosztoki szállásfoglalásunk könnyedén, elsőre sikeresnek tűnik, belváros panelház airbnb.com oldalon olcsón.  110 Euró 3 éjszaka 3 főnek. A kedves háziasszony sofőrt küldet értünk a reptérre. Vlagyivosztok olvasataim alapján nem ideális turistaparadicsom, de van egy-két megnéznivaló. Ez bőven bele fog férni időnkbe.

taska.jpg

A kamcsatkai csatatér már nem ily egyszerű! Kb. egy hete kitört egy vulkán, ami ott nem olyan nagyon ritka esemény, de ez a kis lávaköpő púp 7 kilométer magasba pökte a hamvait, ami igencsak zavarja az arra közlekedő légi járműveket. Szerencsénkre a hányás csillapodik és nem lesz gondunk az odajutással. A tervünk szerint egy bérautóval jártuk volna be Tolnát és Baranyát, de a foglalásunk pontosításánál a kérdésre mely az volt hogy „kudá tü igyos?” tehát „hová akarunk menni?” rossz választ adtunk. Sajnos az ember hiába olvas beszámolót, útikönyvet.  A nyári élményeiket mesélő gazdag turisták azt ecsetelgetik, hogy milyen jó, milyen olcsó itt helikopterezni. Meg  hogy van egy út északra ahol már egyszer autót is láttak. Igen, van nyáron! Télen nem van, ellenben van hó, meg van fagy, meg még egy kis hó. Tehát komolyabb utánjárással felderítettem, hogy Kamcsatkán nem egyszerű közlekedni (ami sejthető volt, de akkor minek autókölcsönző?!). Járható aszfaltos út 60 km (!!!) van, ami nagyjából a főváros, Petropavlovszk-Kamcsatszkij és az Avacsa öböl déli csücskében lévő hadikikötőt, Viljucsinszkot köti össze. A bérautóval itt lehet menni punktum! Ráadásul nagy fájdalmamra a tengeralattjáró bázis itt is szigorúan védett terület. Az autókölcsönző cég felajánlott nekünk egy pilótát aki vezet nekünk, és potom 240 Euróért naponta oda visz ahová akarjuk - a 60 km-en belül - , ezt gondolom viccnek szánták. Sok keresgélés és írogatás után a helyi komolyabb turista oldalak közül kaptunk ajánlatokat az időnk (na és a nem létező millióink) elköltésére. Több lehetőség is van télen, de ezek mind nagyon időjárás függőek.

Lehet helikopterezni : 400-500 Eurótól kezdődik egy túra - ha sikerül megtölteni a Mi8-ast. Télen ez inkább a heliski azaz a helikopteres síelésre van kihasználva, ami ugyan olcsóbb, de nem a mi pályánk. Az autózás a városon kívül csak speciális terepjárókkal lehetséges és engedélyezett, mint megtudtuk. Az én elképzelésem szerint a fővárostól kb. 500 km-re északra lévő kis faluba kellene eljutni, ahol van egy kis élet és egy vulkán a sarkon túl. A falu neve Esso, ezt az utazási irodák csak úgy vállalták, hogy 250 Eurónyi napi díj + üzemanyag + étel + szállás fejében visz bennünket egy sofőr. Ezt soknak tartottam, és elkezdtem ismerős illetve segítség után kutatni, és egy helyi hirdetési oldalon feladott kérésemre jelentkezett is 2 ember, akik vállalták a fuvarozást 5000 rubel azaz 18.000 forintnyi pénz és ellátás fejében. Ez jó. Tetszett.

Első emberünkkel megbeszéltem a találkozót és a részleteket, közben kiderült hogy van egy kis falu északabbra Kulcs néven ahol van egy vendégház, a Vulkanológus nevű és ez nyitva van, ezért ez lett az első számú cél. Útközben gejzírfürdőzés, és reménykedés hogy a hó nem tesz keresztbe nekünk. A hőmérséklet ott ilyenkor -30 -40 fok – izgató! Az út jó idő esetén járható, ballonkerekes terepjárókkal szokás itt játszani, illetve a tömegközlekedés - ez vicces - egy Ural járművel lehetséges, ami menetrend szerint megy egy nap egyszer… Az északi túra után visszatérünk a járható utakra, s ha marad időnk felmegyünk egy alaptáborba az Avacsa vulkán mellé. És szeretnénk még egy hajókiránduláson tengeribetegséget kapni a Bering tengeren. A hideg és az ordító szél ehhez biztos nagy segítség lesz, leshetünk fókát, rozmárt, és ha nagy mákunk van kék bálnát is! Egyes számú vezetőnk indulás előtt egy nappal jelezte, hogy járműve nem működik. Jelenleg a 2. sofőrrel újra vesszük az útvonalat és a lehetőségeket.

„Fő az improvizációs képesség!” - mondotta Grisa, és lehúzott még egy vodkát.

folyt köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://uraldkeletet.blog.hu/api/trackback/id/tr828323950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása