avagy keletebbre már nem mehetek

Urald Keletet!

Ócenárium, pezsgő és kaviár

Vlagyivosztok felfedezése

2016. január 31. - Rizsaxx

img_20160129_120548.jpgA hajnali horkolóverseny győztese Zoltán. Ő ébresztett minket a teraszra indulván dohányzási kényszerét kielégíteni. A teraszról sietve rohant vissza, kiálltván, ***szott hideg van, mint az orosz filmeken. -20 fokra virradtunk 9:00-kor. Nagy nehezen összeszedtük magunkat és megindultunk a belváros felé.

A csípős hidegben elmentünk a bevásárlóközpontban lévő kocsmánkba ahol merítettünk egy kis erőt, és tovább haladtunk a városi strand felé, mint első cél. Útközben a város legnagyobb templomát látogattuk meg. A partra érkezve tapasztalhattuk, hogy a víz be van fagyva, így a strandolást buktuk. A part mellett találtunk egy ócenáriumot és egy bunker múzeumot. Oroszos élmények. Láttunk viza halat, óriás kamcsatkai rákot, stb. A vlagyivosztoki védelmi rendszer nagyon komoly, ennek egy részét nézhettük meg, ahol a régi időkből maradt dokumentumokat, fegyvereket, miegymást halmoztak fel a vendégek részére. Mondanom sem kell egyedül voltunk.

12642992_10205928277272039_1992464326955869426_n.jpgInnen átmentünk egy dombbal keletebbre. Vlagyivosztok egy hegyen-völgyön épült város, így az egy kilométerre lévő belváros eléréséhez meg kell mászni egy magas hegyet, viszont legalább panoráma képet kaptunk a városról. A belvárosban megebédeltünk, a Porto Franco étteremben. Nagyon jót ettünk és kicsit megnyugodott a lelkem, volt orosz sör és orosz konyha, ráadásul jól. Tengeri herkentyűket ettünk minden formában.

Innen a hadikikötő mellett kiállított tengeralattjáróhoz gyalogoltunk, ami nyitva volt és belemászhattunk. A kiállítás benne elöl van, a hátsó részt meghagyták eredeti állapotban, érdekes látványosság ez nekünk, tengermenteseknek. A hadikikötőbe nem engedtek be, sőt figyelmeztettek, hogy ne fotózgassak!

Mivel ránk sötétedett hazafele vettük az irányt, ami kb. 1 óra gyaloglást jelentett. A bevásárlóközpontig lankadatlan haladtunk a -18 fokos hűsben, de ott eltántorított bennünket a vodka illata. Kicsit átmelegedtünk, majd hazatértünk. Házibuli, pezsgő és kaviár jellemezte az estet, sokáig dokumentáltunk és beszélgettünk a következő napi terveket.

Helyi idő 1:00, alvást hirdetek!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.